tisdag 10 mars 2009

~~ blir så glad..~~

...när jag får en chans att visa andra vilken underbar hobby jag har!

Ikväll har jag hållit pysselkväll för mammorna på dagis. Ca 6-7 mammor, och dottern till en av fröknarna, kom för en stunds mysigt pyssel. Jag hade packat heeeela scrapvagnen full med material och 3 cropper hopper-förvaring med mönstrade papper.... själv fick jag ingenting gjort. Gick bara runt och hjälpte de andra med sina alster. Vilket var jättekul! Verkligen!

Det var såå kul att se dem sitta och klippa och skära i papper och prova än det ena, än det andra.
Slutresultatet var ett gäng nöjda mammor som fick med sig både färdiga LO´s och någon scrappad burk.
Sen hade vi ju tur att ha Mian med... med en del material som de andra kunde handla av och en stor gnutta hjälpsamhet. Tror att Lena blev jättenöjd med sin burk!

Sen hade jag även passat på att bjuda in goa Johanna med sin Capri Collection. Underbart fina kläder för oss tjejer! Det var inte svårt att spendera pengar då inte...
Det blev både en härlig klänning/tunika i blått med vita stjärnor och ett halternecklinne i klatschiga färger och lite retrokänsla. ( sen blev det en grön och rosa tröja till Liam...en klänning var till tjejerna...etc..)

Får se när vi bokar in nästa pysselkväll på dagis... och om det får bli me-and-i eller Go barnkläder som jag tar dit för visning... hmmm...får klura lite på det.

Nu ser jag fram emot lördagen och pysselträffen här i Enköping. Skall bli kul att få träffa alla goa tjejer och bara scrappa loss en hel dag! Dessutom blir det kvalitetstid med Minja. Hon skall få följa med den här gången oxå. Hon är bara såå duktig. Sitter och scrappar i timmar, inget tjat eller gnäll. Det enda hon är lite bekymrad över är om hon skall missa melodifestivalen....!

~~ på återseende, Sophia ~~

5 kommentarer:

  1. Åååh, vilk underbara alster du har här! Jag blir så glad!

    Tack för besöket i min blogg föresten, blir så glad av alla kommentarer, man behöver bli bekräftad ibland (jag behöver det iaf ;-))
    Trevlig med fler fembarnsmammor (som också har ganska tätt mellan barnen), är det några twins måne? Själv har vi två tvillingpar och en enling i åldrarna 4½-9år. Och jag vill ha fler.. :-D
    Som tur är så älskar barnen att pyssla lika mkt som jag, vilket gör att jag nog kan pyssla mer än de flesta fembarnsmammorna ;-)

    Jag kikar gärna tillbaks fler gånger, så på återseende!
    Kram / Angelica (aka Dolliver)

    SvaraRadera
  2. Hej hej. Jag kan med glädjande besked till Minja tala om att vi kommer sända finalen live på storbildstv´n på lördag, så hon behöver inte oroa sig.

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Så kul det låter!! Du är så duktig!
    Funderar på om det blir någon swap på handarbetas cityscrap i april. Tänker du dra igång nåt eller?? Jag hänger gärna på den här gången också.

    SvaraRadera
  4. Ooo vad det låter mysigt att pyssla med dagis, och eller skola/kollegor.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du är så otroligt duktig och kreativ! Vi ses på lördag.
    kramkram

    SvaraRadera