tisdag 2 september 2008

Prinsessor och pizza-picnick

Under eftermiddagen, när jag satt och ammade Ivan, blev det plötsligt misstänkt tyst ifrån tjejerna. Hhmm..bäst att undersöka vad för fuffens de har för sig. En liten titt in på Minja´s rum avslöjade två söta små prinsessor i färd med att sminka sig.
Vad skall man säga? De var såå go´a mot varandra och lekte så bra. T om Liam fick vara med! Fast han fick var en riddare med svärd och sköld och han skulle rädda dem från drakar.... underbara fantasi!
Prinsessorna och riddaren ville gärna åka till Drömparken och leka. De tyckte att det hade varit så kul när vi var där igår. Kan säga att jag inte alls kände för det. Himlen var alldeles för grå för det. Urrigt höstväder är ingen höjdare att vara ute i, eller vad tycker ni?
När det närmade sig middagsdags sken solen upp för ett tag. Då fick jag en helt galen idé.
Varför inte passa på och njuta av det fina vädret och göra en picnick med ungarna!
Sagt och gjort, filten packades tillsammans med engångsbestick, tallrikar, saft och en pizzakniv!
Sen beställde jag en pizza som vi hämtade upp. Ungarna vart eld och lågor när de förstod att vi skulle picnicka vid Drömparken!
Men gissa om folk tittar lite extra när jag kommer med alla mina fem barn. Dessutom med en pizzakartong och picnickfilt...

Precis när barnen ätit upp kom Joakim. Barnen blev överlyckliga för att även pappa kunde vara med. De ville så gärna visa honom allt det fina vi kikade på igår, så det blev ännu en promenad längs med ån. Det är så häftigt och kul att se barnen när de upptäcker något nytt. Deras ögon lyser riktigt.

Bättre matplats får man nog leta efter. Visst är det vackert!

Summa summarum...en jättefin kväll med familjen, fler bilder att scrappa ( dock inte ikväll )
~ kram, Sophia ~





3 kommentarer:

  1. Vilka godingar du har!! Jättefina LOer gör du oxå. Självklart får du titta in i min blogg igen!

    SvaraRadera
  2. Hej Kurrebo.
    Vad ni har haft kul och mysigt. Synd att jag inte kunde vara med. Hoppas det blir fler fina dagar och kvällar.
    Kram Mormor

    SvaraRadera
  3. Pizza tycker jag är en utmärkt picknick-mat, lätt och enkelt!
    Bra ide´!!

    Kramar Tessan

    SvaraRadera