lördag 6 september 2008

MHV, Antikrundan och Sillhouetten...

Idag landade ett härligt paket ifrån min hemlig vän på Svensk Scrapbooking. Jättefina saker som snabbt kommer att hamna på Lo´s... = ) Tänk vad kul det är att få oväntade scrapsaker med posten! Skall lägga upp bild på scrapgodiset under morgondagen.
Minst lika kul är det att själv skicka iväg lite scrapgodis. Har ett par RAKar som skall postas nu under helgen. Det finns några tjejer på forumet som jag vill pigga upp lite...

Antikrundan kom till Enköping idag. Min kära svägerska och hennes kompis åkte dit och köade lääääänge för att komma in. När det bara var en liten bit kvar ringde hon till Joakim. Han blev naturligtvis sugen på att åka dit han med. Såå, sagt och gjort, vi packade snabbt in alla fem barnen i bilen , körde dit och parkerade och stressade på barnen lite extra.
När vi kommer fram till Tessan så står hon först i kön. Där glider vi oxå in... = )

Man skulle ju kunna tro att det var sakerna vi har med oss som är mest intressant för kameramannen, eller hur? Men nej, nej! Det som fångar hans uppmärksamhet ( och flera andras oxå för den delen! ) är alla våra små barn. När jag sen lägger Ivan i famnen och ammar honom kommer han sättandes igen...
Dessutom så har en journalist, med fotograf, oxå fått upp ögonen för att jag står och ammar.
Klick, klick, klick... "Får vi trycka den här bilden på dig när du ammar ?"
När de sen får klart för sig att ALLA FEM barnen är mina så vill de ta kort på hela familjen tillsammans. ( Nu började jag känna mig liite svettig...) Men vi ställde snällt upp oss för fotografen. Ungarna lite oförstående och, speciellt Liam , lite busiga.
Vem kommer då? Jo, Herr Kameraman.
Så, där står vi med en fotograf, en kameraman och en reporter. Vid det här laget har halva salen vänt sig mot oss för att kolla in vad som händer. Behöver jag säga igen att jag var svettig...?

Och nej, vi hade inga dyrgripar eller ovärdeliga klenoder... bara värt några hundralappar styck...

Under kvällen här har jag fått hjälp av Joakim med att få igång min Sillhouette. Jiipppie!!
Den köpte jag förra våren men fick den inte att fungera....hmmm
Såå, den har stått i en skrivbordslåda, oanvänd. Ja, ja, jag vet. Jag är inte riktigt klok.
Men nu är det ju internationella Quickkutz-dagen imorgon och Mian har en massa skoj på G i butiken. Då kom jag att tänka på Sillen igen... kanske läge att prova den igen!
Hör och häpna! Den fungerade perfekt!
Tjooohoo! Här skall stansas ut massor. Kan knappt vänta tills imorgon då jag törs köra den igen.
Den låter ju som ett helt tröskverk så jag törs inte använda den nu när barnen sover.
Men imorgon...tjohoo!

Dagens plus: Sillhouetten fungerar och jag har fått scrapgodis.
Dagens minus: Att vi inte hade tändvätska till grillen. Det blev inget grillat... = (

~ kramar, Sophia ~

1 kommentar:

  1. Du är en supermamma gumman. Själv skulle jag bli svettig med en eller två telningar runt mig. Tänk vad man glömmer. Hoppas vi får se dig på TV!!
    ♥kram♥
    //Y

    SvaraRadera