söndag 11 juli 2010

~ Skogstokigt härliga stämplar! ~

Hej, hej.... Idag tänkte jag visa er de alster som jag skapade med Skogstokigas fina stämplar.
Skogstokiga är nämligen en av våra sponsorer på Scrapptorget och nu hade turen kommit till mig att få skapa med de fina stämplarna! Först ut är ett enkelt kort med söta nalleflickan och textstämpeln "Kramar".
Jag har färglagt med distressdynor och vattenpensel....dessutom maskade jag en mindre scallopped oval för att kunna distressa kanterna på den stora ovalen.



***
Nästa kort jag gjorde blev med en distressruta. Såå roligt och kreativt sätt att få leka med distresserna och stämplarna!

Här ser ni lite närmare hur jag jobbat in olika distressfärger och sen stämplat ovanpå...


... biet har fått monteras på 3d-kuddar och lite utanför själva rutan. Ger lite extra liv och dimension...


***
Sist ut är mitt första försök till att pp´a. Då stämplade jag helt sonika på först ett mönstrat papper och sen på ett annat. Därefter skar jag ut mindre bitar ur det senare pappret och limmade fast ovanpå motsvarande plats på det första pappret.... glasklart, va ? ; )


...och så här blev resultatet. Känner mig rätt nöjd med gunghästen! = )
Blommorna, som man kan se i bakgrunden, har jag stämplat på med en textstämpel och sen spayat med glimmermist i två olika färger.


Här har jag även använt den fina label-stämpeln... stämplad på ett mönstrat papper och sen utklippt.


Sen har Skogstokiga även en fin "bakside"-stämpel. Den har jag placerat ovanpå en dubbelvikt blomma. Det ser riktigt fint och läckert ut!

Det var allt jag hade att visa den här gången.... hoppas kunna blogga "ikapp" under veckan... så ha tålamod!
Vill passa på att säga tack till Petra för att jag fått leka med dina fina stämplar. Såå roligt har jag haft!
Ha det gott i sommarvärmen!
Glöm inte att stanna upp och lukta på blommorna!
~KRAM! ~
Sophia

1 kommentar:

  1. Mums! Kort två å tre är verkligen fantastiska - sparar i min inspirationsmapp!!
    Kram

    SvaraRadera