måndag 6 oktober 2008

~~ Underbara höst !!! ~~

Idag har det varit en sån underbart vacker höstdag!
Solen har lyst intensivt och fått temperaturen att vara mycket behaglig. Flyttfåglarna gapar högljuda medans de passerar i stora skaror på himlen. Luften är mättad med doften av fuktiga löv. En höstdag när den är som bäst!
Passade på att utnyttja eftermiddagen till att fota ungarna. Det är ju såååå underbara färger ute nu. Lilla Loppan tyckte nog att jag var lite knäpp som släpade ut snurrfotöljen i skogen. Knäpp eller ej - bilderna jag fick blev både roliga och fina. Eller vad tycker du?
Strax innan middagstid lyckades jag även övertala maken och barnen till ytterligare en fotostund. Sagt och gjort, snurrfotöljen packades in i bilen och fick följa med ner till byn.
Här i Härkeberga har vi den gamla Kaplansgården ( som Nordiska Museet äger ). Härligt röda timmerbyggnader, lönn-allé, gärdsgård och nästan alltid folktomt ( = lätt att arrangera fotostunder ). Det var hit vi åkte. Massor med lönnlöv hade fallit ner på marken och ungarna kastade mängder i luften.
Jag fick en hel del fina kort. Eller vad tycker du om dessa?




Som alltid är det kul om du skriver en liten kommentar eller hälsning så att jag vet vem som kikat in hos mig.....
Må gott i massor! Passa på att njuta av dessa härliga höstdagar!
~kram, Sophia

5 kommentarer:

  1. Vilka underbara höstfoton!

    Ska bli kul att se dem scrappade.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder på en underbara dag. Vi ses på lördag

    Kram

    SvaraRadera
  3. Sophia, FULLKOMLIGT UNDERBARA höstbilder du tagit på barnen!! Lova att du scrappar dem med de allra bästa papprena du har!! Tack för fototipset förresten, jag tvingar nog ner lillgrabben på backen imorrn då han och jag ska ha en mysdag!

    Tack för awarden också! Puss!

    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Helt fantastiskt Sophia (:
    Ni är underbara hela bunten. Ge småskitarna en stor kram från mig!
    Puss Hanna

    SvaraRadera
  5. Helt underbara höstbilder på dina små hjärtan!!
    //Y

    SvaraRadera