fredag 10 december 2010

.: Scraplagret för Scrapptorget :.

Hej, hej..!
I lördags så var det min tur att få inspirera med alster på Scrapptorget. Den här gången hade jag fått ett fullspäckat papperskit och en del dekos sponsrat av Scraplagret. Tack för det Emma!

******
Först ut är ett kort med en vikning som jag hittade här hos stampARTic. Det tog sin lilla tid att göra, men resultatet var klart värt besväret * ler*
Det är kanske inte ett kort man skall skicka iväg utan mer ett man lämnar fram själv. Det är gjort av ett helt 12"x12"-ark och sen klätt med papper och dekos...så ni kan förstå att det väger en del..





*****
Nästa kort är ett enklare julkort i en kanske lite otraditionell stil och färg. Men jag tycker om det i all sin enkelhet.

Jag skall bjuda på några närbilder av en del detaljer. Så att ni verkligen kan se alla de vackra blommorna jag använt.



*****
Sen gav jag mig på och göra ett stafflikort i monokromatiskt vitt/beige.
Julblommorna har jag gjort själv genom att stansa ut med retroblommestansen och sen klippa lite på alla blombladen. Kul sätt att kunna få lite olika form på blommorna!

Här ser ni bättre hur jag först klippt till bladens form och sen även böjt till dem lite för att få lite mer liv i dem.


*****
Sen när jag ändå var på hugget med att skapa, så gjorde jag raskt några små presentpåsar. De är såå söta och såå lätta att göra. Tar ca 10 minuter/påsen!
Skall knåpa ihop en liten instruktion på dem senare idag. = )

Och en liten närbild...jag stansade ut några löv att fylla ut med runt blomman.
Gillar det enkla och nätta utseendet.

*****
Så kommer ett av mina favoritkort! Jag bara tok-älskar den bilden! Gillar hennes stil och attityd.
Än en gång så har ajg använt mina retroblommestansar för att skapa egna julblommor/poinsettas. Pappret blev oxå en klar favorit. Tycker det känns så där gammeldags och lantligt...

En närbild förstås på min "naughty santa´s babe" ifrån KennyK . Jag har några riktigt coola bruttor till därifrån...de lär garanterat dyka upp på fler alster! ; )


*****
Sist, men inte minst, så bjuder jag på en LO oxå.
Det var ett tag sen jag scrappade LO´s...men kul var det!
Det fick bli ett rätt enkelt upplägg, mycket raka linjer...med bara en liten julblomma att lätta upp .

Fotot tog jag i kyrkan förra Lucia. Det stod så vackert vid kyrkgången. Det vackra mönstret kastade en närmast magisk skugga på väggen bakom.
Jag har länge velat scrappa den här bilden fast inte kommit till skott riktigt.


Ja, det var det jag hade att bjuda på den här gången. Hoppas ni inte blev alltför avskräckta av mitt långa inlägg, utan att ni istället fann lite inspiration.
Tack för att ni kikade in.... och välkommen tillbaka!
~KRAM! ~
Sophia

2 kommentarer:

  1. Men det var värst vad mycket du har skapat? Och eftersom alla kommer i samma inlägg ger det intrycket av att ha blivit till under en och samma helg, eller så! Jag störtgillar det första kortet - annorlunda och helt enkelt jättegenomarbetat med olika papper som dekorationer!
    WOW-varning!!!

    La Vikinga / Charlotta grattar till inspirationen!

    SvaraRadera
  2. Wow så kreativ du varit!!! Älskar den roliga vikningen å så var ju stämpeln fantastisk!!!
    Massa kramar

    SvaraRadera