onsdag 21 april 2010

Vinnare av blogcandy samt lite scrappat = )

Hej allesamman!
Ledsen att ni fått vänta ett par dagar med att veta vem som vunnit min blogcandy.
Det har varit lite körigt här hemma och sen har jag inte mått så bra själv heller.... men nu... nu tänker jag äääääntligen avslöja vinnaren!
Är ni beredda?
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
nyfiken...?
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
snart såå...
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Och vinnaren är:
Grattis tjejen!
Var snäll och maila mig din adress till sophia_lindgren (@)hotmail.com så kommer din vinst snart i brevlådan = )
Ni som inte vann den här gången behöver inte vara ledsna. Jag kommer snart att ha ytterligare en blogcandy, med anledning av ett par roliga saker som jag inte kan avslöja riktigt ännu.... = )

***************
Men jag tänkte även passa på att visa upp lite av det jag satt och knåpade ihop till cybercroppen hos Countryscrap nu i helgen. Den var verkligen toppenbra anordnad! Riktigt roliga utmaningar och full fart i lek-tråden ; ) Dessutom är Helén en riktig klippa! Alltid ett vänligt och uppmuntrande ord till alla!
Som sagt var, en verkligt toppen-cc!
Först kan jag visa mitt försök till att altra vintage-style.
Det är en ful, gul påsklämma som fått sig en make-over och tjänstgör numera som hårklämma ; )

Visst ser det fint ut när den sitter i mitt röda hår!
Jag känner mig faktiskt riktigt nöjd med den!


En liten close-up på dekorationerna.
Först har jag inkat med alcohol-ink på själva påsklämman.
Sen hittade jag en större tygblomma. Men den kändes lite trist, så jag stämplade den med två olika bakgrundsstämplar. Sen sydde jag ( ja... ni läser rätt...JAG sydde!!! ) fast knappar, spets och band och blommor i den stora blomman innan jag limmade dit den på pås-klämman.
Ganska snabbt jobb faktiskt! Längst tid tog det nog att försöka övervinna min avsky för att sy, haha = )

*****************

Sen har jag faktiskt gjort ett flertal LO´s under helgen!
Wooohoo liksom! = )
Först ut är denna som jag gjorde utifrån en vacker skiss av Moma.
Min vana trogen, så har jag ju lite svårt att följa en skiss till punkt och pricka... det var meningen att det skulle vara en cirkel bakom fotona... det blev ett hjärta istället... = )
Vi får kalla det konstnärlig frihet.... ; )



Bilderna är tagna på High Chaparral där vi var på semester i somras. En underbar miljö om man gillar att fota i sepia! Tror att jag tog närmare 500 bilder på två dagar...


Den här blomrankan har jag snurrat ihop själv av lite lösa blommor på stjälk samt en drös med stjälkade blad. Super-enkelt och snabbt! Kan varmt rekommendera det.
Hjärtat är av metall och är ett fynd ifrån en inredningsbutik i Stockholm. Synd bara att jag var så snål då att jag inte köpte mer än en...

Nåväl... skall nu kika på tv en stund innan sängen kallar...

Än en gång Grattis till dig Mia...

Ha det gott !
~KRAM! ~
Sophia

1 kommentar:

  1. Hejsan!!
    Tusen tack får jag säga för vinsten!! Jag blev himla glad nu när jag såg detta!!
    Hoppas att du får en superdag!!
    Kram kram

    SvaraRadera