lördag 13 november 2010

.: Farsdags-kort i dubbel bemärkelse :.

Heeej...!
I onsdags så var det min tur att få inspirera med lite farsdagskort på Scrapptorget. Tyvärr så hann jag inte uppdatera här i min egna blogg samtidigt, så det får bli nu istället.
*******
Först ut blir ett kort som barnen kommer att få ge till sin far. Jag har valt att hålla det rätt rent och stramt. Bara ett band som får lätta upp det hela lite.
Här har jag använt en digistämpel som jag skrivit ut med laserskrivare och sen färglagt med distresser och vattenpensel. Jag tycker att dessa små elefanter är såå söta!
Har ni inte provat att använda er av digistämplar så kan jag varmt rekommendera det! Det finns så många fina digistämplar runtom på nätet... och en hel del är även gratis att ladda hem och använda för enskilt bruk, sk freebies. De här elefanterna är ett sånt exempel!


*******
Det här nästa kort är tänkt att min egna far skall få .


Här har jag lekt ganska friskt med wellpapp, distresser, embossing och Glimmer Glam! Glimmer Glam är en ny och otroligt pigmentrik färg ifrån Tattered Angels. Den fäster helt otroligt bra..även på embossade ytor!

Jag har stansat ut fågelburen och blommorna i vanlig brun wellpapp och själva fågeln i vit wellpapp.
Blommorna har jag embossat med guldfärgat chunky embossingpulver. En del gick jag över både en och två gånger så att det skulle bli rejält lager. Jag avslutade med att pensla på lite turkos Glimmer Glam. Visst blev det en läckert !?!


Fågeln embossade jag med clear UTEE i riklig mängd och den blev härligt glansig. Efteråt dabbade jag på lite av den turkosa färgen för att få lite mer liv i den.
Jag måste få säga att jag blev glatt överraskad av att färgen fäste så bra även på mer glatta ytor.
Färgen är dock väldigt snabbtorkande och det kan vara svårt att få bort färgspill från exempelvis kläder och bordsskiva. Såå...ett underlägg är att rekommendera varmt!
Nu skall jag ta och äta lite sen frukost med familjen. Hallon-thé och nygriljerad skinka på smörgåsen...mmmmmums!
Ha det gott!
KRAM!
~Sophia ~

1 kommentar:

  1. Wow!
    Kortet till din pappa är helt fantastiskt!! Jag har inte ens öppnat burken med Glimmer Glam än - men ska självklart göra det!! Stark liftvarning på det kortet!!
    Kram

    SvaraRadera