måndag 31 augusti 2009

~~ Med bud om vår ~~

I lördags var det dags att publicera ett inspirations-alster för Handarbeta. Det är duktiga Yoli som hade skapat en superfin skiss för oss att använda. Tyvärr hade jag liiite annat för mig, så därför har det dröjt lite innan jag visar upp det här i min egen blogg. Men här kommer det.... ; )

"Även jag tog mig an Yoli´s fina skiss.Tycker att jag har följt den rätt slaviskt. Det enda som skiljer är väl att jag valde att ta bort öljetterna och korsettsnörningen.Jag har den här gången valt att jobba med papper från olika tillverkare. Det blev Prima och K & Company. Tycker att de dova, men ändå intensiva, färgerna passade bra ihop med fotot på äppelblommorna." "Ibland när man har en skiss att följa, så känner man att man måste följa den slaviskt. Ibland så lättar man på kraven och har istället skissen som en utgångspunkt, något att hämta inspiration från.Det kan vara allt ifrån att vrida på skissen, ta bort vissa element eller kanske flytta lite på dem.Man gör helt enkelt skissen till sin egen. En blomma på skissen behöver ju inte vara en blomma på LO´n. Den kan ju lika gärna bli till en tag eller en fågel!Man måste våga prova sig fram till vad man tycker passar. Har du inte testat att skapa utifrån en skiss förut så tycker jag att det är hög tid för det nu."
"En liten detaljbild på den underbara fågeln som jag klippte ut från det ena mönstrade pappret.Jag har delvis monterat den på 3d-kuddar så att det inte skall bli alltför platt. I sin näbb håller den tag om flossen till den lilla tag´en."

Till den här LO´n har jag använt mig av följande material.
Prima - Enlightened
Prima - Adored
K & Company - Madeline " Painted Roses"
Fluid chalk - chestnut roan

Övrigt material såsom floss, stjärn-charm och thickers "daiquiri" är privat. ; )
Kika gärna in i butiken på alla nya varor som kommit in. Mycket och fina julpapper ... lockande va!

~~ KRAM! Sophia ~~

1 kommentar:

  1. åh, vilken läcker LO! Snygg!
    Tack för dina söta ord ibloggen, *glad* =)
    Alfabetet är sådana däringa masks från Tim Holtz, superkul å jobba med! =)
    Ha det fint,
    kram!

    SvaraRadera