onsdag 27 augusti 2008

Plocka lingon

Igår eftermiddag hittade vi lite tid för att ta en promenad tillsammans. Jättemysigt ! Ungarna har ett helt annat sätt att se på saker och ting. De stannar upp och undersöker små stenar, hittar fina pinnar, förundras av en myrstig och blir eld och lågor över vackra flugsvampar. De får en att tänka efter en smula. När förlorade jag den förmågan? Och varför?
Men tillsammans med barnen, får jag åter chansen att njuta av det lilla. En liten bit in på skogsvägen hittade Isak en massa lingon. Mmm, vad gott! De plockade så mycket de orkade. En del slank ner i magen direkt och en del fick bli kvar till middagen - ugnspannkaka.
Liam, Vilja och Isak in action mellan lingontuvorna. Det fanns så det räckte till alla!


Idag blev det ingen promenad. Inte för att vädret hade varit något hinder, utan för att vi åkte till simhallen istället. Liam började på "Plask och Lek" och Isak och Minja fick följa med och bada i stora bassängen. Isak vill börja simträna i ENA Simklubb, så det måste jag kolla upp när det är.

Fast det gör jag inte imorgon för då skall jag och bästa Suss åka till Västerås och spana lite. Ikea, Stämpelhuset och Panduro står på listan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar