måndag 25 augusti 2008

Lite bilder ifrån dopet.

Det var verkligen en underbar dag att hålla dop ute i vår trädgård! Solen sken och regnet höll sig snällt borta. Ett 50-tal gäster kom för att se på när Ivan döptes. Det blev precis så lyckat som vi önskat. Bara glada miner och hjärtliga skratt, god mat och tårta samt jättefina presenter!Dagen Ivan föddes tog jag en skogspromenad och hittade då en femklöver. Det kändes som ett tecken1 Jag skulle ju just till att få mitt femte barn. Så , nu till Ivans dop fick det bli femklöver lite här och där. Både broderad på dopklänningen, målad i dopskålen och tårtorna fick bilda en stor femklöver.De var väldigt mumsiga! Fyllda med hallonmousse och chokladmousse, mmmm!
Stort tack till dig Eva för all hjälp med tårtorna. Du är bäst!
En av mina bröder, Tony, hade med sig sin Zorb. En gigantisk boll man kan krypa in i. Helt galet kul! Behöver väl inte tillägga att de var en succé bland alla barnen! Där hade Tony flera timmars jobb med att rulla omkring barnen på gräsmattan. Även jag vågade mig på en vända i den. Bjussade på att visa trosorna när jag helt plötsligt hängde upp-och-ned! Men sjukt kul var det!


Minja var lycklig som få över att få rulla omkring i zorben. Känns som att vi satt ribban liite högt inför nästa kalas ; )


En av gudmödrarna var Jeanette, min kusin. Ivan kommer att vara glad över att fått henne till gudmor. Hon är riktigt go´. Fast hon bor en bit bort. Då blir nog kontakten tätare med hans andra gudmor, Suss. En av de allra raraste och mest omtänksamma människor jag vet. Dessutom har hon den goda smaken att vara scrappare ; )


En som jag blev gladast åt att se denna dag var min mormor, Siri. 92 år gammal och inte så värst klar i knoppen alla dagar. Men det var jättekul att se henne och att kuna passa på att fota henne ihop med barnen. Det kändes tråkigt att morfar inte mådde så bra att han orkade komma.




Men som vi hörde flera av gästerna säga - Det här är ett dop att minnas! Svårt att överträffa!
Glömde nästan borta - min yngste bror berättade att han skall gifta sig med sin Sanna!
Grattis ,grattis, grattis till er båda!







1 kommentar:

  1. Tack hjärtat för att vi fick vara med på dopet, det var jättevackert!!
    Grattis till bloggen förresten.
    *kram*
    //Y

    SvaraRadera