fredag 19 juni 2009

~~ Glad midsommar! ~~

Så! Då har man varit med och jobbat idéellt en stund!

Har ikväll varit med och klätt midsommarstången här i vår lilla by. Det bor inte så värst mycket folk här i lilla Härkeberga...kanske ett par hundra..
Men på midsommarafton blir vi nästan invaderade av glada midsommarfirare från lite var stans.
Det är Härkeberga Gille som ställer upp och arranderar ett traditionellt firande med dans kring stången,spelmän och tipspromenad. Jättetrevligt!
Iår är det jag som bär ansvaret för alla lekredskap. Håller verkligen tummar och tår för att vädergudarna är på vår sida! Inget roligt om det öser ner...

När firandet är över nere i byn så har vi bjudit hem några goda vänner och tillika grannar. Det blir rara Fia och Micke samt deras söta tjejer, sen kommer även goa Pernilla med sin Thomas och barnen. Det kommer att bli såå mysigt!
Det här är verkligen vänner att umgås med på ett kravlöst och avspännt sätt!

Och för att inleda midsommarfirandet litegrann, så har jag nyss färgat håret knallandes rött!
Bara äääääälskar att få vara riktigt färgsprakande! ( Dessutom gillar jag makens min när han ser på mig...)

Vill tillsist bara passa på att önska er alla en RIKTIGT TREVLIG MIDSOMMAR!

~~ KRAM! Sophia...rödtotten! ~~

1 kommentar:

  1. Hoppas att du fick en fin midsommar, trots regnet!
    Kram, Suss

    SvaraRadera